Honda Pan-European Info

www.panrijder.info - www.pan-european.eu - www.pan-european.nl
Het is vrijdag 10 september 2010, 07:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vraagje oliefilter, dis-riem, ... wisselstukken allerhande
BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:49 
aankomend Pan(Forum)Rijder

Beste mensen,

ik ben eerder gewend aan auto's en dergelijke te prutsen, moto's zijn redelijk nieuw voor mij. Dus alle commentaar is welkom!

Ik heb een Pan in okkazie gekocht, en wens deze eerst terug min of meer in orde te zetten vooraleer er grote afstanden mee te doen.
bouwjaar en km-stand zal ik nog updaten als ik thuiskom, maar het is al een oud beestje met wat km's op de teller.
edit: bouwjaar = 1995, km-stand klopt niet met de algemene toestand van de moto dus daar ga ik niet op voort...

Ik ben gewoon oliefilters van Mann of Mahle te kopen (voor auto's), nu maakt Mann (MW 64/1) de oliefilter voor de Pan niet meer, maar Mahle wel (type OC 575), heeft er iemand ervaring hiermee? Deze zijn normaal van zeer goede kwaliteit voor industriële toepassingen, maar moto-filters zijn blijkbaar een niche-markt voor Mahle dus ik weet niet in hoeverre deze van even goede kwaliteit zijn. Filter zal toch bij elke olie-wissel gewisseld worden, en er gaat alleen "goede" olie erin, die ook nog steeds goed op tijd gewisseld wordt. Anders heeft champion ook nog een alternatief (de F306), maar ik heb goede prijzen op Mann en Mahle dus wens ik hierbij te blijven.
Distributie-riem en spanrolletje: Honda? Davidsilverspares.co.uk levert blijkbaar geen after-market alternatieven?
Koppeling: deze is nog goed maar als ik dan toch moet bestellen neem ik liever van de eerste keer alles op een hoop... Voorstellen?
Dichtingsets: kleppendeksels en koppelingsdeksel: beterkoop vanuit de UK, of van de lokale Honda-dealer? kleppen stellen moet blijkbaar niet regelmatig bij een ST1100 gebeuren, maar ik ken de voorgeschiedenis niet van deze moto, wil toch eens kijken...

Alle olieën worden vervangen (remmen, koppeling, cardan, heb ik ze allemaal? en koeling ook), remblokjes zijn nagekeken en kunnen nog wel dienst doen maar ga ik ook bijbestellen, ...

Behalve batterij, lucht- en benzinefilter, en speling op het balhoofd en de achterbrug, nog andere zaken na te kijken/te vervangen? extra dichtingen te kopen?

Ik hoor het graag!

groeten...

Profiel E-mail    

Berichttitel: Re: Vraagje oliefilter, dis-riem, ... wisselstukken allerhande
BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 10:37 
frequent Pan(Forum)Rijder
frequent Pan(Forum)Rijder

king nero,

zoals je het nu opnoemt heb je alles wel. kijk ook naar je voorvork lekkage of preventief olie vervangen incl. keringen
onderdelen kan je beter bij silverspares kopen zoals koppeling, remmen enz. deze leveren voor de prijs van aftermarkt originele honda onderdelen.

succes met het opknappen.

skip.

Profiel E-mail    

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 08:45 

skippy, bedankt voor de reply. Daar heb ik wat aan.

Heb even rondgekeken op het net, blijkt dat http://www.wemoto.com nog redelijk wat meer in stock heeft (ook voor m'n andere bike, zie hier), heeft er iemand ervaring met deze internetleverancier?

Voor de rest rijdt deze pan helemaal niet slecht, de oliewissel heeft zonder twijfel deugd gedaan en met eens proper gewassen te zijn is het (bijna) een nieuwe...

Profiel E-mail    

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 15:48 
gevorderd Pan(Forum)Rijder
gevorderd Pan(Forum)Rijder

kijk ook even naar de ring van je meenemer als je het achterwiel eruit haalt en de lagers,de ring zit achter de tandkrans op je wiel en vervang al het vet

fred.

Profiel E-mail    

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]